- Ата-аналардың тәрбиенің формалары мен әдістері туралы жеткіліксіз білімдері.
- Көбінесе ата-аналарға бірдей талаптар қойылмайды, бұл жағдайда бала өзіне қолайлы жағын таңдайды.
- Ата-аналар көбінесе балаларының әрекеттеріне теріс нұсқаулар береді. «Қалай екенін білмейсің...», «Саған қанша рет айта аламын...», «Түсінікті емес пе...» сияқты өрнектерден аулақ болыңыз. Бұл көзқарас өзін-өзі бағалаудың төмендігі мен кемшілік кешендерінің қалыптасуына ықпал етеді. Бала өз күшіне сенуді тоқтатады.
- Теріс баға берсеңіз де, әрекетті, әрекетті бағалау керек екенін есте сақтаңыз, бірақ жеке тұлға болып қалмаңыз. Ересек адамның көзқарасынан туындаған төмен өзін-өзі бағалау тәжірибесі невротикалық синдромның дамуына ықпал етеді.
- Балаңызбен қарым-қатынасыңызда эмоционалды бояудан бастап интонацияға дейін маңызды. Әсіресе кішкентай балалар үшін маңызды нәрсе мағынасы емес, сіздің нәрестеңізге деген көзқарасыңызды аяқтайтын әңгімеңіздің эмоционалды бояуы.
Ешқашан балаңызды ешкіммен салыстырмаңыз. Мұның тек теріс салдары болады, өйткені бұл сіздің кішкентай адамыңызға психологиялық жарақат әкелуі мүмкін. Сондай-ақ ересектердің бұл мінез-құлқы негативизмнің, өзімшілдік пен көреалмаушылықтың дамуына ықпал етеді.
- Баланың психологиялық күйзеліс дәрежесін бақылау. Оның баланың мүмкіндіктерінен асып кетпейтініне көз жеткізіңіз.
- Сіздің қарым-қатынасыңызда жазалаудан марапатқа, жағымсыздан мақұлдаушы үнге біркелкі өту керек.
- Өте сирек кездесетін қателіктердің бірі – балаға деген шектен тыс, соқыр сүйіспеншіліктен көрінетін шектен тыс қорғану және идеализация.
- Тым күшті және негізсіз қатал, дөрекілік және авторитаризм белгілері бар авторитарлық ата-аналық стилі. Кейде бұл жазалаудың физикалық әдістерімен бірге жүреді.
- шектен тыс келісімділік пен рұқсат берушіліктен көрінетін либералды тәрбие стилі.
- Ата-аналар жауапкершіліктен қашып, уайымдарын балабақшаға, мектепке, полицияға аударуға тырысады.
- Баламен қарым-қатынас жасаудағы әдепсіздік. Балаға қатысты ақылдылықты көрсетпеу керек.
- Баланың материалдық қажеттіліктеріне шамадан тыс ерік беру.
- Балалардың өміріне: олардың қызығушылықтарына, достарына, бос уақытына қызығушылық танытудың болмауы.
- Балаға жылыжай жағдайын жасау.
- Балалардың жиі ұрысып қалуы.