Жыл сайын «Балалар аула клубы» КММ-не жас мамандар келеді, олар өз қызметтерінің басында кәсіби, психологиялық және әлеуметтік сипаттағы қиындықтарды бастан өткереді. Бұл педагог бір-екі жылдан кейін қандай болады? Ол командаға қалай қосылады? Бұл сұрақтарға жауаптар көбінесе бастаушы педагогтың ұйымдастыруы мен көмегіне байланысты. Осы мақсатта «Балалар аула клубы» КММ жас оқытушылармен үздіксіз жұмыс істейді. Жұмыс тәлімгерлік мектебі арқылы жүзеге асырылады, оның жетекшісі әдістемелік кабинеттің меңгерушісі Никитина Н.Н.
Бастапқы кезеңде Тәлімгерлік мектебі туралы ереже жасалды, мақсат айқындалды және міндеттер тұжырымдалды.
ТМ жұмысының мақсаты: ғылыми-теориялық және әдістемелік дайындықты жетілдіру, жас педагогтардың кәсіби-әдістемелік шеберліктерін арттыру.
Тәлімгерлік мектебінің міндеттері:
- басқа педагогтардың тәжірибесін зерделеу және енгізу арқылы және теориялық білімді практикалық түсіну арқылы жас педагогтың қалыптасуының үздіксіз процесін қамтамасыз ету;
- қол жеткізілген және қалаған нәтижелерді үнемі талдау арқылы жас педагогтардың жұмысының тиімділігін қамтамасыз ету;
- жас педагогтардың өзін-өзі жетілдіру мотивін қалыптастыру;
- жаңа өмірлік жағдайларға бейімделу процесінде, жас педагогтың әлеуметтенуінде жас педагогтарға психологиялық көмек.
Өткен жылдардағы жас мамандарды ұйымдастыру және оларға көмек көрсету тәжірибесі көрсеткендей, диагностикасыз кез-келген педагогикалық процестерді оңтайлы басқару мүмкін емес. Диагностиканың мәні – шындықтың шынайы және мүмкін визуалды бейнесін алу.
Диагностикалық тәсіл мүмкіндік береді:
- педагогикалық шеберлікті дамытудың барлық салаларында педагогтың қажеттіліктерін дәл ескеру;
- аралық және соңғы нәтижелерді объективті бағалау;
- шығармашылық іс-әрекетті дамыту үшін ең қолайлы жағдайлар жасаудың келешегін анықтау;
- әр жас маманның педагогикалық шеберлігін өсіру бағдарламасын белгілеңіз;
- әдістемелік жұмысты ұйымдастырған кезде кәсіби білімді игеруде өзара көмек көрсету проблемасын ғана емес, сонымен қатар микротоптар құру кезінде психологиялық үйлесімділік аспектілерін де ескеру қажет;
- педагогтардың өзін-өзі тануымен, олардың жалпы мәдени деңгейінің жоғарылауымен әдістемелік жұмыстың тығыз байланысын қамтамасыз ету;
- педагогтардың өзін-өзі тануымен, олардың жалпы мәдени деңгейінің жоғарылауымен әдістемелік жұмыстың тығыз байланысын қамтамасыз ету;
- Тәлімгерлік мектебінде әдістемелік жұмысты оңтайлы жоспарлауды қамтамасыз ету.
Осылайша, дайындық кезеңінде диагностика жас маманның мүмкіндіктерін ашады және оның қазіргі педагогқа қойылатын талаптармен салыстырғанда алған оқу нәтижелерін бағалауға мүмкіндік береді. Жас мамандарға оның педагог ретіндегі жетістігі туралы сауалнамалар ұсынылды. Сауалнамаларды талдау жас мамандардың алған біліміне сәйкес келетіндігін, оңай оқытылатындығын және өз жұмысын жоспарлауда қиындықтарға тап болмайтынын көрсетті. Алайда сұрақтардың көпшілігі үйірме сабақтарын тікелей өткізу және тәрбиеленушілердің іс-әрекетін бақылау кезінде туындайды. Алынған нәтижелерді ескере отырып, семинарларды өткізудің және тақырыптардың жоспары құрылды.
Есепті кезеңде келесі тақырыптар бойынша «мектептің» 5 отырысы өткізілді:
- № 1 кездесу. «Тәлімгерлік мектебінің ұйымдастыру жиналысы». «Қосымша білім берудегі жас мамандарды бейімдеу проблемасы». Жас мамандармен сұхбат.
- № 2 кездесу. «Балалар аула клубы» КММ жұмысының нормативтік-құқықтық және психологиялық-педагогикалық негіздері Клубтағы оқу үдерісін ұзақ мерзімді және ағымдағы жоспарлауды, ұзақ мерзімді жоспарларды дайындауға қойылатын талаптар. Сабақтардың мақсаты мен міндеттерін қою. Құжаттаманы оқыту. Өзін-өзі тәрбиелеудің әдістемелік тақырыбын таңдау. Тақырып бойынша бағыттар және жұмысты ұйымдастыру. Іс-шара бойынша аналитикалық есеп құрастыру.
- № 3 кездесу. «Қашықтықтан оқытуға көшуді ескере отырып, қосымша білім берудегі тәлімгерлік» Заманауи технологияларды қолдануға жас маманның кәсіби дайындығы. АКТ-ны қолдану арқылы үйірме сабағын құрудың алгоритмі. Нұсқаулық. «Көшбасшылық және ұйымдастырушылық қасиеттер» тақырыбында тренинг. Педагогикалық жағдаяттарды талдау.
- № 4 кездесу. Ашық сабақ – педагогтардың педагогикалық шеберліктерін арттыру тәсілі ретінде сабақты талдау. Қосымша білім беру жүйесіндегі сабақтар Сабаққа қатысу, сабақты талдау құрылымы, өзін-өзі талдау. Жас педагогтардың қиындықтарын диагностикалау, оларды жеңу жолдары. «Педагогтың қосымша білім беру қызметін талдау» әдістемелік ұсыныстар
- № 5 кездесу. Тәлімгерлік мектебінің нәтижелері. Тәлімгер мен жас педагогтың бірлескен жұмысы туралы есептер. Тәлімгер мен жас маманның бірлескен жұмысы туралы есеп (тәлімгерлер мен жас мамандардың есептері) Әрбір жас маманға сабақтарға қатысатын, оларды талдайтын, проблемаларды анықтайтын, қиын тақырыптарға бірлесіп жоспарлар құратын, бірлескен іс-шаралар жүргізетін және т.б тәлімгер тағайындалады. Педагогтарға деген жеке көзқарас әркімнің әлеуетін ашуға, жұмысқа шығармашылық көзқарас танытуға мүмкіндік береді. Педагогтардың кәсіби қызметінің диагностикасы.
Жас мамандар әдістемелік жұмысқа толық көлемде және жоғары деңгейде қатысады. Барлық әдістемелік құрылымдар мен тәлімгерлер жоспар бойынша жұмыс жасады, олар толық аяқталды. Сонымен қатар, жас мамандар құжаттамамен жұмыс жасау, оқу материалын жоспарлау, жоспар құру және ашық сабақтар әзірлеу бойынша үнемі кеңестер алды. Педагог-тәлімгерлер, әдістемелік бірлестіктердің жетекшілері және әдістемелік кабинеттің меңгерушісі жыл бойына жас мамандарға әдістемелік көмек көрсету мақсатында сабақтарына қатысты. Өз кезегінде жас мамандар өздерінің тәлімгерлерінің сабақтарына қатысты, сонымен қатар оларды талдауға оқу жылында өткізілген барлық ашық сабақтар қатысты.
Жас мамандармен жұмыс жасау олардың педагогикалық шеберліктерін дамытуға көмектесті. Осылайша, өндірістік оқытудың жас шеберлері ашық сабақтар мен шеберлік сыныптарын өткізді, оқу интернет-сайттарында әдістемелік материалдар жариялады, олар аула клубтарының тәрбиеленушілерін кәсіби шеберлік сайыстарына қатысуға дайындауға қатысты.
Келесі оқу жылында жас мамандармен консультациялық жұмысты жалғастырған жөн.
Шығу. Жас мамандардың бейімделу кезеңі сәтті өтті. Жас мамандарға теориялық білімді жетілдіруде, кәсіби шеберлікті арттыруда әкімшілік пен оқытушы-тәлімгерлер көмектеседі.
Келесі оқу жылына арналған тапсырмалар:
- сыныпта жас педагогтардың интеллектуалды және шығармашылық әлеуетін дамытуда жас педагогтардың құзыреттілігін арттыру бойынша жұмыс;
- сабақ бойында рефлексия мен өзін-өзі бақылауды қамтамасыз ету.
- жұмысты оқушылармен жұмыс жасаудың тиімді әдістерін зерттеуге және қолдануға бағыттау.